0
သတင္း အခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဟူ၍ ရွည္လ်ားစြာ ေျပာေနၾကသည့္ အိုင္တီသည္ (အိုင္စီတီ ဟူ၍လည္း ေျပာၾကသည္) အမွန္ ဆိုရလွ်င္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူပုဂၢဳိလ္ တစ္ဦးခ်င္းထက္ အစိုးရႏွင့္ မျဖစ္မေန ပတ္သက္ေနရသည္။ နည္းပညာ ဆိုသည္မွာ လူတစ္ဦးခ်င္း စြမ္းေဆာင္မႈအျပင္၊ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အစိုးရ အေထာက္အပံ့မ်ားေၾကာင့္လည္း ပိုၿပီး ေတာက္ေျပာင္လာႏိုင္သည္။ သုံးစြဲသူ ဆိုသည္မွာ အသစ္အဆန္း ေနာက္သို႔ လိုက္သည္။ စိတ္ကူးသစ္ မ်ားကို ႀကဳိဆိုၿပီး ေနာက္ဆုံး ေပၚ ဆိုသည့္ စကားအေပၚတြင္ ယစ္မူး သာယာတတ္သည္။ အစိုးရကေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ အၿမဲ ေနာက္က် က်န္ေနၿပီး၊ အမီ မလိုက္ႏိုင္ျခင္းက သူ႔အလုပ္လို ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ေခတ္က ေတာင္းဆို သည္။ စနစ္က ေတာင္းဆိုသည္။ မျဖစ္မေန လုပ္ရေတာ့မည္ ဆိုမွသာ အစိုးရတို႔က မ်က္လုံးျပဴး မ်က္ဆန္ျပဴးျဖင့္ ထလုပ္တတ္သည္။ အစိုးရ ဆိုသည္မွာ မည္သည့္အခါကမွ် နည္းပညာတြင္ ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားသူမ်ား မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ နည္းပညာကို ေရွ႕ေဆာင္သူ မဟုတ္၊ ေနာက္လိုက္သူကို အစိုးရဟု ေခၚဆိုလွ်င္ မွားမည္ မထင္။ လက္ရွိ အေနအထားကို တိုးတက္ေစရန္ စြန္႔စားျခင္းထက္၊ အေျခအေန မပ်က္ယြင္းေစရန္ ထိန္းထားျခင္းကို ဂုဏ္ယူ ေနတတ္သည္မွာလည္း အစိုးရ သဘာဝလို ျဖစ္ေနသည္။
ေျပာင္းလဲမႈ တိုင္း ကို တန္ဖိုးႀကီးစြာ ေပးဆပ္ရတတ္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ခုခုကို အဆင့္ျမႇင့္ရန္ ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ရျခင္း၊ လူမ်ားကို သင္တန္းမ်ား ေပးရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တစ္ခုခုကို အဆင့္ျမႇင့္မည္ဆိုတိုင္း အစိုးရဘက္က ေႏွးေကြးေနတတ္သည္။ အစီရင္ ခံရမည္၊ တင္ျပရမည္၊ ညႇိႏိႈင္းရမည္၊ ဆုံးျဖတ္ရမည္ ဆိုသည့္ အစိုးရ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြေၾကာင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားတြင္ အိုင္တီကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးသည္ အလွမ္းေဝးလွသည္။ အစိုးရဆိုသည္မွာ မည္သည့္ကိစၥကိုမဆို လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာ လုပ္ေဆာင္ရမည္ ဆိုသည့္ ပုံေသ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ မရွိျခင္းကလည္း ေခတ္ေနာက္က်သည့္ အစိုးရ ျဖစ္ေစရန္ တြန္းပို႔ေနသလို ျဖစ္တတ္သည္။ အစိုးရက လွ်ဳိ႕ဝွက္ပါ ဆိုသည့္တိုင္ အခ်ဳိ႕ ေနရာမ်ားတြင္ အစိုးရလူမ်ား ကိုယ္တိုင္က TOS (Top Open Secret) လုပ္ေနသည့္အတြက္ ေကာလာဟလမ်ား ေခတ္စားၿပီး အလုပ္ မျဖစ္သည္လည္း ရွိႏိုင္သည္။
ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိး အက်ဳိးရွိေစၿပီး ေပါက္ၾကားလွ်င္ အက်ဳိးမရွိသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းျခင္းမွာ ျဖစ္သင့္ေသာ္လည္း၊ ဘာလိုခ်င္သည္၊ ဘာျဖစ္ခ်င္သည္၊ ဘာလုပ္ခ်င္သည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိလည္းမသိ၊ သိေအာင္လည္း မႀကဳိးစား၊ ေဖာ္ထုတ္ ေျပာၾကားျခင္းလည္း မရွိသည့္အခါ အကူအညီ ေပးလိုသူမ်ားက ဘာကူညီရမွန္းမသိ ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ လြန္းျခင္းကပင္ အစိုးရကို ေခတ္ေနာက္ျပန္ ဆြဲေစပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ သတင္း အခ်က္အလက္ မွန္သမွ်ကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ သိုေလွာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ေပးပို႔ ရယူျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ အရာရာကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ ေနရာ က်ဥ္းသည္၊ စရိတ္ က်ဥ္းသည္၊ ပ်က္စီးျခင္း ကင္းသည္၊ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ ရယူရန္ ျမန္ဆန္သည္၊ လႊဲေျပာင္း ေပးပို႔ရ လြယ္ကူသည္ စသည့္ ေကာင္းခ်က္မ်ားကို ခံစားႏိုင္ပါသည္။
အစိုးရတြင္ စြဲၿမဲစြာ ခံယူထားသည့္ အခ်က္မွာ ျပင္ပလူကို မယုံသျဖင့္ မိမိဝန္ထမ္းကိုပင္ ကြန္ပ်ဴတာေလး သုံးတတ္သည္ကို ပညာရွင္ဟု ထင္ၿပီး ေနရာေပး ေျမႇာက္စားထား ျခင္းက ပတ္ဝန္းက်င္ကို ပိုၿပီး ကင္းကြာေစသည္။ ပညာရွင္ဆိုလွ်င္ ပိုက္ဆံ ပိုေပးရမည္။ မိမိ ဝန္ထမ္းကို ေနရာတစ္ေနရာ ေပးလိုက္လွ်င္ ဤလစာ အတိုင္း တာဝန္ယူေနရသည္။ ဝန္ထမ္းကလည္း မလုပ္တစ္က်ပ္၊ လုပ္တစ္က်ပ္ စိတ္ဓာတ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ အားထုတ္ ႀကဳိးပမ္းခ်င္စိတ္ မရွိ။ ကြန္ပ်ဴတာ ကီးဘုတ္ႏွင့္ ေမာက္စ္ ေလာက္ကိုသာ သုံးတတ္သည့္ ဝန္ထမ္းက အိုင္တီ၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈမ်ားကို ကိုယ္တိုင္လည္း မေလ့လာ၊ မိမိအထက္ လူႀကီး အထင္ႀကီးလာေအာင္လည္း အစြမ္းျပ မေပးႏိုင္သည့္အခါ အိုင္တီသည္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ အလွမ္းေဝး လာပါေတာ့သည္။
အစိုးရတစ္ရပ္သည္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ မရွိလွ်င္ အိုင္တီႏွင့္လည္း အဆက္ျပတ္သြားႏိုင္ေၾကာင္းကို ထပ္ေလာင္း ေျပာဆို လိုပါသည္။ ျပည္သူက အစိုးရ ဘာလုပ္ေနသလဲ ဆိုျခင္းကို စိတ္ဝင္စားသည္။ ထို႔ျပင္ အစိုးရ ဝန္ထမ္းေတြ ဘာလုပ္ေနသလဲ၊ ငါတို႔ ေပးထားတဲ့ အခြန္ေငြေတြကို စားၿပီး အလုပ္ ေကာင္းေကာင္း လုပ္ၾကရဲ႕လား ဆိုသည့္ အခ်က္ကိုလည္း ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားကာ သိလို၊ စူးစမ္းလို ၾကသည္။ ျပည္သူႏွင့္ အစိုးရ၊ ဝန္ထမ္းႏွင့္ ျပည္သူ အေကာင္းဆုံး အေပးအယူ လုပ္ႏိုင္သည့္ ေနရာမွာ အင္တာနက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္မည္ ထင္ပါသည္။ လူတိုင္း အြန္လိုင္းေပၚ တက္ၿပီး ဆက္သြယ္ႏိုင္သည္။ အြန္လိုင္းကတစ္ဆင့္ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ႏိုင္သည္။ အြန္လိုင္းတြင္ အလုပ္ရွာႏိုင္သည္။
အြန္လိုင္းတြင္ ပညာရွာႏိုင္သည္။ အြန္လိုင္းကေပးသည့္ ဘြဲ႕မ်ားပင္ ရယူႏိုင္သည့္ အဆင့္ ျဖစ္လာသည္။ အြန္လိုင္းတြင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ေပါင္းစုံ ပလူပ်ံလာသည့္ တိုင္ေအာင္ပင္ အစိုးရမ်ားသည္ အြန္လိုင္းျဖင့္ စီးပြားမရွာႏိုင္သည္လည္း ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္သည္။ ျပည္သူေတြအားလုံး အင္တာနက္ အြန္လိုင္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးသည္၊ လႈပ္ရွားသည္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်ေနသည္။ အီးေမးလ္၊ လူမႈကြန္ရက္၊ ဗီဒီယိုႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္မ်ားျဖင့္ လႈပ္ရွားေနသည့္တိုင္ေအာင္ ကြန္ပ်ဴတာ မသုံးတတ္ေသးသည့္ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ တိုင္းျပည္ေကာင္း ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ဆိုသည္မွာ အလွမ္းေဝးလွသည္။ မသိလွ်င္ မသိေၾကာင္း၊ မတတ္လွ်င္ မတတ္ ေၾကာင္း၊ နားမလည္ေသးသျဖင့္ နားလည္ေစရန္ ႀကဳိးစားၿပီး ေခတ္မီ တိုးတက္ေစရန္ ႀကံေဆာင္ ႀကဳိးစားပါမည္ အစား တတ္ေယာင္ကားမ်ားျဖင့္ ခရီးဖင့္ ႏိုင္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ စက္မႈဖြံ႕ၿဖဳိး ႏိုင္ငံ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ဆိုျခင္းမွာ ေခတ္မမီသည့္ အယူအဆ အေတြးအေခၚမ်ဳိး ျဖစ္သြားသည္။ အိုင္စီတီကို ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ခ်မ္းသာသြားသူမ်ား၊ ခ်မ္းသာသြားသည့္ ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပား ရွိလာၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ၂၀ ရာစု စက္မႈေခတ္ တြင္ ေနရစ္ခဲ့မည္ေလာ၊ ၂၁ ရာစု အင္တာနက္ေခတ္သို႔ တက္လွမ္းေတာ့မည္ေလာ ဆိုသည္မွာ အစိုးရပိုင္း အေနႏွင့္ သတ္မွတ္ရန္ လိုလာၿပီ ျဖစ္သည္။
စက္အားကို အသုံးမျပဳႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ လူအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရး ဦးစားေပးရ သည္။ စက္မႈ စြမ္းအားကို အေထာက္အကူ ျပဳလာႏိုင္ၿပီ ဆိုသည့္တိုင္ ႏိုင္ငံ အစိုးရမ်ားသည္ လူသားတို႔ ခံစားပိုင္ခြင့္၊ လူမႈဘဝ တိုးတက္ေရး၊ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေရးတို႔အတြက္ နည္းပညာျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္ႏိုင္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ေပးရသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံအတြင္း ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ နည္းပညာကို တပ္ဆင္ေပးလာျခင္း၊ အင္တာနက္ႏွင့္ ဖုန္းမ်ားကို လူတိုင္း သုံးႏိုင္ေစရန္ ႀကံေဆာင္ေပးလာျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ အစိုးရသည္ ျပည္သူႏွင့္ အနီးကပ္ဆုံး ဆက္ဆံႏိုင္သည့္ ေနရာသည္ အြန္လိုင္း ျဖစ္လာေၾကာင္း၊ လူမႈကြန္ရက္မ်ား ျဖစ္လာေၾကာင္းကိုလည္း အစိုးရတို႔ သတိျပဳသင့္သည္။ ျပည္သူကို နည္းပညာျဖင့္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေစရန္ ႀကံေဆာင္ေပးျခင္း ျဖင့္ အစိုးရသာ အက်ဳိး ျပန္ရတတ္ပါသည္။ ဆင္းရဲသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားရွိ အစိုးရမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းမ်ားကို ကမၻာႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္ နည္းပညာတံတား ထိုးေပးတတ္ၾကသည္။ ျပည္သူမ်ားကိုလည္း နည္းပညာျဖင့္ လမ္းဖြင့္ေပးတတ္ ၾကသည္။
ျပည္သူကို နည္းပညာ အုတ္ျမစ္ ခိုင္မာစြာ ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ အစိုးရမ်ားသာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ သည္။ မူဝါဒ ေရးဆြဲ ခ်မွတ္ခြင့္ ရွိေနသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ျပည္သူတိုင္း နည္းပညာ ရရွိႏိုင္ေရး၊ လူတိုင္း သုံးႏိုင္ခြင့္ ရွိေရး၊ ဌာနတိုင္း သုံးစြဲခြင့္ရေရး၊ ျပည္သူမ်ား ေစ်းႏႈန္း သက္သာစြာ သုံးႏိုင္ေရးတို႔သည္ အစိုးရအေနျဖင့္ မျဖစ္မေန တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းေပးရမည့္ ကိစၥမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အိုင္တီသည္ အစိုးရအေပၚ ေကာင္းေသာ သက္ေရာက္မႈမ်ား ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း အာရပ္ေႏြဦးလိုကိစၥ မ်ားတြင္ အိုင္တီေၾကာင့္ အစိုးရ ျပဳတ္က်သည္အထိ သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့သျဖင့္ အိုင္တီအေပၚ အစိုးရ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ားကလည္း ရွိေနသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ အစိုးရအေပၚ အဆိုး သက္ေရာက္မႈသည္၊ အျခား တစ္ဖက္တြင္ အေကာင္း သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္သြားႏိုင္သည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။ အဆိုးအေကာင္း ဆိုသည္မွာ သမိုင္းက ဆုံးျဖတ္ရမႈမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ အိုင္တီကို ႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လိုလွ်င္ ပန္းတိုင္ ရွိရမည္။ ပန္းတိုင္ အေရာက္ သြားႏိုင္ရန္ ဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမည္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္လိုစိတ္၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အနာဂတ္ ေဖာ္ေဆာင္လိုစိတ္၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ လူ႔ေဘာင္ျဖင့္ တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ ႀကံေဆာင္လိုစိတ္မ်ား ရွိရန္လည္း လိုသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ-
ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ျဖင့္ အသြင္ ေျပာင္းရမည္ ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ေၾကာင့္ အျမန္ဆုံးႏွင့္ အသက္သာဆုံး ျဖစ္ေစရမည္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ကို အသုံးျပဳျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ ေအာင္ျမင္ေစရမည္ ဆိုသည့္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုသည္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဌာနတိုင္းသည္ မိမိတို႔ ဌာနဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ရည္႐ြယ္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားျဖင့္လည္း ဗ်ဴဟာေျမာက္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ လိုအပ္သည္။ အိုင္တီျဖင့္ ဗ်ဴဟာခင္းေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္မ်ားမွာ- စံ (Standard) ရွိသည့္ ဗ်ဴဟာျဖစ္ရန္ လိုသည္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္သည့္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မႈ ရွိရန္ လိုသည္။ လူတိုင္းႏွင့္ ကိုက္ညီရမည္၊ ဌာနတိုင္း၊ ေနရာတိုင္းႏွင့္ ကိုက္ညီရန္ လိုသည္ဆိုေသာ အခ်က္မ်ားကို လည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရေပလိမ့္မည္။
၁၂ လက္မလွ်င္ တစ္ေပဟု ႏိုင္ငံတကာ သတ္မွတ္သည့္စံကို ၁၀ လက္မျဖင့္ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္မႈမ်ဳိးျဖင့္ မထိေရာက္ႏိုင္ေပ။ အလားတူ ျခြင္းခ်က္ မရွိသည့္ အမ်ား လက္ခံႏိုင္ေသာ စံျဖင့္သာ ေရွ႕ဆက္ရန္ လိုပါသည္။ စံႏွစ္မ်ဳိး သုံးမ်ဳိးကို ကြဲျပားစြာ အသုံးျပဳေနျခင္းျဖင့္လည္း မထိေရာက္ႏိုင္ေပ။ အမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ စံ သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ခုကို ပုံေသ သုံးျခင္းျဖင့္သာ အျမန္ဆုံးႏွင့္ အထိေရာက္ဆုံး ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာ တစ္ခုကို တင္ျပလိုပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သုံး ျမန္မာစာျဖစ္ ေျမာက္ေရးကို အစိုးရ မဟုတ္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ အေနျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာ ယူနီကုတ္ ဆိုသည့္ စနစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး သတ္မွတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ အစိုးရဌာန မ်ားတြင္ တရားဝင္ မသုံးေသးသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တရားဝင္ သုံးစြဲရန္ ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း ေျပာေနသည့္တိုင္ အစိုးရ Website တစ္ခု ျဖစ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ Website သည္ပင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ စံဆိုေသာ ယူနီကုတ္ စနစ္ကို အသုံးျပဳထားျခင္း မရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
စံအတိုင္း အားလုံး တညီတညြတ္တည္း လက္မခံေသးသျဖင့္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ပါ အခက္အခဲေပါင္း မ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ ျမန္မာစာျဖင့္ ေဖာ္ျပသည့္ Website တိုင္းကို အမ်ားက စံအျဖစ္ သုံးေနၾကသည့္ ေဇာ္ဂ်ီ Font မ်ားကို သုံးကာ တင္ေနၾကရသည္။ လူတိုင္း ေဇာ္ဂ်ီကို သုံးေနၾကလွ်င္ အားလုံး ေဇာ္ဂ်ီကို စံအျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ မသုံးၾကသလဲဟု ေမးၾကည့္သည့္အခါတြင္ ေဇာ္ဂ်ီသည္ စံ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ဟု ပညာရွင္ေတြက ေျပာၾကသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ စံ ဟုတ္သည့္ ယူနီကုတ္ကို အားလုံး သုံးေအာင္ ဘာေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ မလုပ္ႏိုင္ၾကသနည္း ဆိုသည့္ ေမးခြန္းအတြက္လည္း အေျဖမရွိ။ အစိုးရ ကိုယ္တိုင္က ေဇာ္ဂ်ီလည္း သုံးသည္။ ယူနီကုတ္လည္း သုံးသည္။
မၾကာမီ စံအတိုင္း ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္တြင္ ျမန္မာစာ ျဖစ္လာပါက စံမဟုတ္သည့္ စနစ္ေတြ ဖတ္မရ ျပဳမရ ဒုကၡေရာက္ရမည္ ဆိုသည့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ၿခိမ္းေျခာက္သံမ်ားကိုလည္း ၾကားရသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စံအတိုင္း ႀကဳိက္သျဖင့္၊ စံအတိုင္း ျဖစ္ေစခ်င္ကာ၊ စံကို ေစာင့္ရင္း ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိသူမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာသင့္ၿပီ ထင္ပါသည္။ စံအတိုင္း ျဖစ္ေရးသည္ ျပည္သူတြင္လည္း မသက္ေရာက္၊ အစိုးရတြင္လည္း ဘာမွမျဖစ္၊ ကိုယ့္သေဘာ ကိုယ္ေဆာင္ၿပီး ဟိုကလုပ္ေပး ႏိုးႏိုး၊ သည္က ေျပာင္းေပး ေယာင္ေယာင္ မသက္ေရာက္ေသာ သက္ေရာက္ျခင္း မ်ားက ပိုၿပီး ဆိုးမည္ ထင္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ အိုင္တီသည္ အစိုးရႏွင့္ ပတ္သက္ခ်င္လည္း ရသည္၊ မပတ္သက္ခ်င္လည္း ရသည္။ ဆိုင္ခ်င္လည္း ဆိုင္မည္၊ မဆိုင္ခ်င္ မဆိုင္။ သူ႔သေဘာသူ ေဆာင္ၿပီး မေနႏိုင္သူေတြက ေရွ႕ဆက္ သြားသည္။ အစိုးရကေတာ့ ေနာက္က ေလွႀကံဳ လိုက္စီးေနဦးမည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ 

http://www.yoyarlay.com

Post a Comment

 
Top