ျပည္တြင္းတြင္
ေျပးဆြဲေနေသာ ေလယာဥ္အခ်ဳိ႕အား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ေနထြန္းႏိုင္)
ႏိုင္ငံတကာ
ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႔ (IATA)က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ဳိးသား ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးဆိုင္ရာ
မူ၀ါဒတစ္ခု လိုအပ္ေနေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု Channel News Asia သတင္းဌာန၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ
သိရသည္။
Channel
News Asia သတင္းဌာန၏ အီးေမးလ္မွတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး
အဖြဲ႕က ေျဖၾကားရာတြင္ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး မူ၀ါဒ ေရးဆြဲရာတြင္ ခန္႔မွန္းေလေၾကာင္း
ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးမႈမ်ားႏွင့္ အစိုးရ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေရးဆြဲရန္
လိုအပ္သည္ဟု ဆိုသည္။
IATA အဖြဲ႔၏
ေျပာဆိုခ်က္ကို ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းဌာနမွ ျပန္ၾကားရာတြင္ အဆုိပါ မူ၀ါဒသည္ ေရးဆြဲေနၿပီး
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အသင့္ျဖစ္ေနမည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး က႑သည္ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္
အေရးႀကီးေသာ က႑တစ္ခုအျဖစ္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္း မခံခဲ့ရေပ။ သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္၏ အေနအထား
ေျပာင္းလဲလာမႈေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းဌာနက ျမန္မာသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးတြင္
အခ်က္အခ်ာတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္ေနသည္။
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက႑ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္
ေနာက္ထပ္စိန္ေခၚမႈတစ္ခုမွာ ျမန္မာ့ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းမ်ား၏ အေျခအေနကို
ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္မ်ားကလည္း
ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေလယာဥ္မၾကံ့ခိုင္မႈေၾကာင့္
ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆမႈမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္
အဆိုပါျပႆနာကို ေျဖရွင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ . . . . .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႔သည္ ႏုိင္ငံရွိေလဆိပ္မ်ား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ႏွစ္ခုစလံုးအတြက္ တာ၀န္ရွိသူ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္အဖြဲ႔တစ္ခုအား လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ရန္စီစဥ္ေနေၾကာင္းကို ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက႑ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေနာက္ထပ္စိန္ေခၚမႈတစ္ခုမွာ ျမန္မာ့ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းမ်ား၏ အေျခအေနကို ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္မ်ားကလည္း ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေလယာဥ္မၾကံ့ခိုင္မႈေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆမႈမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္ အဆိုပါျပႆနာကို ေျဖရွင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိပ္တန္းဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေနသည္။
အဆုိပါ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ "ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေလယာဥ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကန္႔သတ္ထားတာေတြ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၁ တုန္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကို ေနာက္ထပ္ ၂၅ ႏွစ္ထက္ ပိုမသံုးဖို႔ ကန္႔သတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ အသစ္၀ယ္ယူထားတဲ့ ေလယာဥ္ေတြ၊ ငွားရမ္းထားတဲ့ ေလယာဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခန္႔အထိ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ လံုျခံဳေရးစနစ္ေတြ ရွိပါတယ္။ လံုျခံဳေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြ ရွိပါတယ္" ဟု ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
IATA ၏ အဆိုအရ ျမန္မာေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး နည္းစနစ္သည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ စီးပြားေရးအရ အဆင္ေျပရလိမ့္မည္။ သို႔မွသာ ျမန္မာအေနျဖင့္ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး က႑မွ လူမႈေရးစီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ရရွိႏုိင္မည္ဟု ဆိုပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလေၾကာင္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ား ရွိေနသည္ကို IATA အေနျဖင့္ သိျမင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ၎တိုးတက္မႈမ်ား ဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚေနပါရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါ ေၾကာင္းကိုလည္း IATA ၏ အေၾကာင္းျပန္ခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
First Eleven Media Group
Post a Comment
Click to see the code!
To insert emoticon you must added at least one space before the code.