0



Apple ကို ဘာလို႔လူၾကိဳက္မ်ားေနသလဲဆုိတာကို ေမးစရာမလိုေအာင္ လူတိုင္းသိပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းရဲ ႔ထူးျခား- unique ျဖစ္မွု၊ ထုတ္ကုန္သစ္မ်ား မိတ္ဆက္ကာ နည္းပညာသစ္မ်ား လမ္းခင္းေပးႏိုင္မွု အစရွိသျဖင့္တုိ႔ေၾကာင့္ စတိဗ္ေဂ်ာ့ေကာ Apple ပါ ကမၻာမွာ ေလးစားေလာက္ဖြယ္ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ကုမၼဏီ အျဖစ္ တည္ရွိေနပါတယ္။ ဘာလို႔လူေတြ Apple ကိုအရူးအမူးျဖစ္ရလဲလို႔ အေျဖရွာၾကည့္ပါတယ္။

အရူးအမူးျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းထက္ လူေတြရဲ ႔လက္ထဲကို ပုိေရာက္ လာေစတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ေတာ့ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Apple ရဲ ႔ေၾကာ္ျငာစနစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းေၾကာ္ျငာစနစ္ထဲမွာ အထိေရာက္ ဆံုး ေၾကာ္ျငာစနစ္ တစ္ခုပါဝင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ Apple ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကုိ ထည့္သြင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုးေျပာရရင္ တြန္ခရုခ္ပါဝင္တဲ့ ေနာက္ဆံုး Mission Impossible :Ghost Protocol မွာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ iPad နဲ႔ ပရိုဂ်က္တာခ်ိတ္ျပီး လူကိုမျမင္ေအာင္ ဖုန္းတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္း စာဖတ္သူတို႔ မွတ္မိမယ္ ထင္ပါတယ္။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေနာင္းပိုင္းကာလက စလို႔ Apple ရဲ ႔ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကို ေဟာလိဝုဒ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ စတင္ေၾကာ္ျငာပါတယ္။ စပြန္ဆာေပးပါ တယ္။ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ေၾကာ္ျငာက ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ Mission Impossible မွာ စတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တြန္ခရုခ္က Apple ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးနဲ႔ ဇာတ္ဝင္ခန္း ကို ေတြ႔ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ထြက္သမွ် Mission Impossible ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ Apple ကုန္ပစၥည္းကိုပဲ အသံုးျပဳေစပါတယ္။ ပထမ Mission Impossible တုန္းက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ သိန္းေလာက္ ကုန္သြားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေခတ္ကာလေတြေျပာင္း လာျပီး ေၾကာ္ျငာေၾကး ျမင့္လာ တာနဲ႔အမွ် Apple က ပုိ အကုန္က်ခံထားပါတယ္။

The Girl in the Dragon Tatoo, Fast and Furious ရုပ္ရွင္စီးရီး တို႔အျပင္ လက္ညိဳးထုိး မလြဲေလာက္ ေအာင္ကို ေဟာလိဝုဒ္ရုပ္ရွင္ စီးရီး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ Apple ရဲ ႔ ကုန္ပစၥည္းေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ iPhone, iPad, Mac, iPod တို႔အျပင္ အျခား Apple ကုန္ပစၥည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါဝင္ပါတယ္။ ရုပ္ျမင္သံၾကားလိုင္းက တီဗီ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြမွာလည္း စပြန္ဆာေပး ထားပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ထဲမွာတင္ ရုပ္ျမင္သံၾကားလိုင္းမွာ ၆၁၃ ခါ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ၈၉၁ ခါ ပါဝင္ျပီး တစ္ႏွစ္ထပ္ တစ္ႏွစ္ ရုပ္ျမင္သံၾကားလိုင္း ထဲမွာေနရာ ယူလာပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အေမရိကန္ ရုပ္သံလိုင္း မ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာလိဝုဒ္ရုပ္ရွင္မွာလည္း ထိုနည္းတူစြာပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ ယမန္ႏွစ္ ေဟာလိဝုဒ္ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၁၀ ကားမွာ ၄ ကားႏွုန္း (ရာခိုင္ႏွုန္းအားျဖင့္ ၄၀ ရာခိုင္ႏွုန္း) ေသာ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ Apple ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အသံုးျပဳေစပါတယ္။

Apple ျပီးရင္ ထက္ အကုန္က်ခံတာကေတာ့ Dell ကြန္ပ်ဴတာ၊ General Motor ကား၊ Ford ကားကုမၼဏီတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ Apple ျပီးရင္ေတာ့ Dell က နံပါတ္ ၂ နည္းပညာကုန္ပစၥည္း စပြန္ဆာ ေပးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူတို႔ဟာ လူတို႔ရဲ ႔စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ လြမ္းမိုးမွု ဗ်ဴဟာကို အသံုးခ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္ေတြမွာတင္မဟုတ္ပဲ သီခ်င္းဗီဒီယို MTV ေတြအထိပါ Appleကုန္ပစၥည္း လြမ္းမိုးေနမွုကို အလြယ္တကူ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ မင္းသား သို႔မဟုတ္၊ မင္းသမီး သို႔မဟုတ္ ဇာတ္လမ္း မွာ ပါဝင္သူ တစ္ဦးဦးက ယင္း ကုန္ပစၥည္းကို အသံုးျပဳျပတဲ့အခါ ၾကည့္ရွုသူ အေနနဲ႔ စိတ္ပါဝင္စားျပီး မသိစိတ္ထဲမွာ လြမ္းမိုးသြားတတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကိုအေျခခံျပီး Apple လည္း ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ယင္းေၾကာ္ျငာနည္းလမ္းဟာလည္း Apple က စတင္ျပဳ လုပ္ ေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္ အျခား နည္းပညာ ကုမၼဏီမ်ား၊ ကားကုမၼဏီမ်ား လည္ လိုက္လံၾကိဳးပမ္းလာၾကပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္မွု ကုန္က်စရိတ္သက္သာတဲ့အျပင္ အပုိေငြပါရရွိတဲ့အတြက္ ကုန္ပစၥည္း စပြန္ဆာေပးမွုကို လက္ခံထားပါတယ္။ ယင္းေၾကာ္ျငာနည္းဟာ အေမရိကန္မွာတင္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားကို ပ်ံႏွံ႔ခဲ့ပါတယ္။

 အနီးစပ္ဆံုး အိႏၵိယ ေဘာလိဝုဒ္ရုပ္ရွင္ေလာကေတာင္ ကမၻာ့ နည္းပညာပစၥည္း နဲ႔ အျခား ကုန္ပစၥည္း စပြန္ဆာမ်ား ဝိုင္းဝိုင္းလည္ေနျပီး တျဖည္းျဖည္း ေအာင္ျမင္လာခဲ့ပါတယ္။ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္း မ်ားလာတဲ့ အခါ ေနာက္ဆုိရင္ ကမၻာ့ ကုန္ပစၥည္းကုမၼဏီၾကီးမ်ားဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ ႔ ရုပ္ရွင္ေလာကအထိ ဝင္ေရာက္လာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။
---
ေအာင္ခမ္း (TSJteam)

Post a Comment

 
Top