ေက်ာင္းျပင္ပ
ပညာေရးဟူသည္ ေက်ာင္းလုံးဝမေနခဲ့ရသည့္ ကေလးမ်ားႏွင့္ မူလတန္းပညာေရး
မၿပီးဆုံးမီေက်ာင္းထြက္သြားၾကရသည့္ အသက္ ၁၀ ႏွစ္မွ ၁၁ ႏွစ္
အရြယ္ကေလးမ်ားကုိ ဒုတိယအ ႀကိမ္ပညာေရးသင္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ဤလုပ္ငန္းကုိ
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ UNICEF တုိ႔ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ေန
ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးရွိ
ေကာ့မွဴးႏွင့္ ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉-၁၀ တြင္
လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၌လည္း လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ေက်ာင္းျပင္ပ
ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍မိမိ၏အေတြ႕အႀကံဳအရေျပာရလွ်င္ မူလတန္းပညာေရးတြင္
ေက်ာင္းလုံးဝမေနခဲ့ရသူမ်ား၊ ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စႏွင့္
ေက်ာင္းထြက္သြားၾကရသူမ်ားသည္ ေက်းလက္ ေဒသေတာရြာမ်ားတြင္
မရွိသေလာက္ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းလက္ေနကေလးတိုင္း ကုိယ့္ရြာေက်ာင္းမွာ
မူလတန္းပညာဆုံးခန္းတုိင္ေအာင္ သင္ခ်င္ၾကသည္။ လုိအပ္မွသာ မိဘႏွင့္ဆရာမ်ားက
ဝုိင္းဝန္းပံ့ပိုး တတ္ၾကသည္။ မူလတန္းေက်ာင္းမရွိေသာ ရြာမ်ားတြင္လည္း
ကုိယ့္ရြာကုိယ့္ဇာတ္ ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ ဟန္ျဖင့္ ပညာေရးအတြက္
လုိအပ္သည္မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကသည္။ လက္မေႏွးတတ္ၾကပါ။ စပါးေပးၿပီး
စာသင္သည့္ဆရာမ်ား ငွားရမ္းကာကေလးမ်ားပညာေရးကုိ ဦးစားေပးသင္ေပးတတ္ၾက သည္။
ရြာငယ္ေလးမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ကေလးမ်ားပညာသင္ယူရာတြင္ ယာယီစာသင္ေက်ာင္းမ်ား
ျဖစ္သြားၾကရသည္။ စပါးေပးဆရာမ်ားဟူသည္ တစ္ႏွစ္တာလုံးအတြက္ သင္ၾကားစရိတ္ကုိ
စပါးျဖင့္ တန္ဖုိးျဖတ္၍ ငွားရမ္းထားေသာေဒသခံပညာတတ္ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
အိမ္တုိင္းက စပါးကုိ အခ်ဳိးက်တန္ဖုိးျဖတ္၍ ငွားရမ္းထားေသာ
ေဒသခံပညာတတ္ကေလးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ေနထုိင္စားေသာက္ေရး၊
သြားေရးလာေရးကအစ ရြာမွတာဝန္ယူေပးသည္။ အလွဴတ ကာ့အလွဴတြင္ တရားအလွဴႏွင့္
ပညာအလွဴသည္ အျမတ္ဆုံးဟုသိထားၾကေသာ ေက်းလက္ေနျပည္ သူမ်ားသည္
ေဒသပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်းလက္၏စပါးခဲြတမ္းမ်ားသတ္မွတ္ကာ ကူညီ
ေထာက္ပံ့ၾကသည္။ ပညာသင္ယူမည့္ သားသမီးမ်ား မရွိေသာ္လည္း စပါးခဲြတမ္းကုိ
ပညာဒါနမုိ႔ ထည့္ လွဴဖုိ႔လက္မေႏွးတတ္ၾက၊ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရး
အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနသည္မွာ ၿမိဳ႕ျပ၏ အစြန္ အဖ်ားၿမိဳ႕နယ္မ်ား၊
တစ္နည္းၿမိဳ႕ျပ၏ ဆင္ေျခဖုံးၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၁-၁၂ တြင္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္လုိၿမိဳ႕သစ္မ်ားတြင္
ဤကေလးမ်ားအမ်ားအျပားရွိတတ္သည္။ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ ပင္ပန္းေနၾကစသည့္
မူလတန္းကေလးမ်ား၊ အၿပီးအပုိင္ေက်ာင္းထြက္ကာ လုပ္ ငန္းခြင္ဝင္သြားၾကသည့္
ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိတတ္ေသးသည္။
တုိးခ်ဲ႕ၾကည့္ျမင္တုိင္
ေက်းရြာအုပ္စုေလးခုတြင္ လူဦးေရေလးေသာင္းေက်ာ္ ေနထုိင္လ်က္ရွိသည္။
ေဒသခံနည္းနည္းႏွင့္ ေဒသအႏွံ႔မွ အေျခခ်လာၾကသူမ်ား ေပါင္းစည္းထားေသာ
ပ်ံက်ဆင္းရဲသားရပ္ ေက်းမ်ားျဖစ္၍ အားလုံးနည္းပါးရန္ကုန္ဘက္ကမ္းကို
မွီခုိလုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကရသည္။ နံနက္ေဝလီ ေဝလင္းကတည္းက
ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းကုိကူးကာ အလုပ္လုပ္၊ မိုးခ်ဳပ္မွအိမ္ျပန္၊ တစ္ေနကုန္႐ုန္းကန္
ေနၾကရသူမ်ားသည္။ စာသင္ေပးရင္း အလုပ္လုပ္ၾကသူ တခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္
ညဘက္တစ္နာရီကူး မုိးလင္းမွ ျပန္လာစာသင္ေပးရ၊ ကေလးထိန္းေပးရႏွင့္
တခ်ဳိ႕နံနက္စာအဆင္မေျပၾက၍ ေက်ာင္းကပင္ စီစဥ္ေပး ရသည္။
တခ်ဳိ႕မိဘမ်ား
စားဝတ္ေနေရးအေၾကာင္းျပကာ သူတို႔ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းထုတ္သြားတတ္ၾက သည္။
ပညာသင္စရိတ္ အခက္အခဲကုိ ေက်ာင္းမွတာဝန္ယူေျဖရွင္းေပးခဲ့ျငားလည္း
မိသားစုစားဝတ္ ေနေရး ျပႆနာကုိကား ေျဖရွင္းမေပးႏုိင္ခဲ့ပါ။ ဤသုိ႔ျဖင့္
ဤကေလးမ်ားသည္တစ္ညလုံးလည္ပတ္ေန ေသာ သီရိမဂၤလာေစ်း၊ အုန္း၊ ငွက္ေပ်ာတန္း၊
ကမ္းနားေစ်း၊ ငါးဒိုင္မ်ားတြင္ ညမင္းသားကေလးေတြ ျဖစ္သြားၾကရသည္။
ညတစ္နာရီၿမိဳ႕ကမ္းကုိကူး၊ တစ္ညလုံးေစ်းမွာလႈပ္ရွား၊ နံနက္ ၈ နာရီဆုိျပန္လာ။
အနည္းဆုံးကေလးတစ္ေယာက္ဝင္ေငြ သုံးေထာင္ႏွင့္ေလးေထာင္ၾကားမွာ ရွိေနသည္။
တခ်ဳိ႕ကေလး မ်ားေက်ာင္းတက္ေနရင္းႏွင့္ မိသားစုႏွင့္အတူ
ညဘက္သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကရရွာသည္။ နံနက္ ေက်ာင္းခ်ိန္အမီ ျပန္ေရာက္လာၾကလည္း
စာသင္ခန္းထဲမွာ စာသင္ရင္းအိပ္ေပ်ာ္ေနတတ္ၾကသည္။ တစ္ရံတစ္ခါေစ်းေရာင္းသည့္အခါ
စည္ပင္၏အေရးယူဖမ္းဆီးျခင္းခံရ၊ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေထာက္ခံခ်က္ေပးရ၊
ျပန္လြတ္လာၾက၊ ျပန္လႈပ္ရွားၾကႏွင့္ သူတို႔ေလးေတြအိမ္ႏွင့္ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္း
ႏွင့္လုပ္ငန္းခြင္ၾကားမွာ သံသရာလည္ဗ်ာမ်ားေနၾကရသည္။
ပညာသင္ႏွစ္
|
ႏွစ္စေက်ာင္းဝင္ ဦးေရ
|
ႏွစ္ဆုံးေက်ာင္းသား ဦးေရ
|
ေက်ာင္းထြက္ကေလးမ်ား
|
မွတ္ခ်က္
|
၂၀၁၀-၁၁
|
၃၉၀၈
|
၃၈၄၃
|
၆၅
|
|
၂၀၁၁-၁၂
|
၄၀၇၁
|
၃၉၄၀
|
၁၃၁
|
|
၂၀၁၂-၁၃
|
၄၃၁၃
|
၄၂၅၀
|
၆၃
|
|
စုစုေပါင္း
|
၁၂၂၉၂
|
၁၂၀၃၃
|
၂၅၉
|
ၾကည့္ျမင္တုိင္အေနာက္ဘက္ကမ္းမွ ထက္လယ္မူေက်ာင္းမ်ားရွိ မူလတန္းေက်ာင္းသားကေလးမ်ား၏ ေက်ာင္းဝင္၊ ေက်ာင္းထြက္ သုံးႏွစ္တာအေျချပဇယား
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၊ ၂၀၁၄
Post a Comment