ျမန္မာႏုိင္ငံမႇ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပုိက္လုိင္း သြယ္တန္းထားမႈျပ ေျမပုံ
အရႇည္ ၇၉၃ ကီလိုမီတာ ရႇည္လ်ားသည့္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းသည္ ေက်ာက္ျဖဴမႇစတင္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး၊ မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီးႏႇင့္ ရႇမ္းျပည္နယ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ေရႊလီၿမိဳ႕မႇ တစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္းသို႔ အသီးသီး ၀င္ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါပိုက္လိုင္းျဖင့္ ကနဦး ကာလပိုင္းတြင္ တစ္ႏႇစ္လွ်င္ ကုဗမီတာ ၅ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံ ပို႔ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ႏႇစ္လွ်င္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလ်ံ ပို႔ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး Process Station ေျခာက္ခု တည္ေဆာက္ထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း CNPC မႇ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
''ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံစိမ္း ပိုက္လုိင္းကေနၿပီးေတာ့ တစ္ႏႇစ္မႇာ ေရနံစိမ္း တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၂၂ သန္း ပို႔လႊတ္ႏုိင္မႇာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Process Station ငါးခုနဲ႔ တန္ခ်ိန္ သံုးသိန္း အဆင့္ရႇိတဲ့ ေရနံစိမ္း ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကို တည္ေဆာက္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လုိင္း အေနနဲ႔ေတာ့ တစ္ႏႇစ္မႇာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလ်ံ ပို႔လႊတ္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကနဦး အဆင့္မႇာေတာ့ တစ္ႏႇစ္ကို ကုဗမီတာ ၅ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံပဲ ပို႔ေဆာင္ႏုိင္မႇာ ျဖစ္ၿပီး Process Station ေျခာက္ခု တည္ေဆာက္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမႇ ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ ႏႇစ္သန္းနဲ႔ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗမီတာ ႏႇစ္ဘီလ်ံကို ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ေပးသြားမႇာပါ'' ဟု ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လုိင္း စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနေသာ SEAOP & SEAGP မႇ Deputy Director ျဖစ္သူ Mr.Zhang က ေျပာျပသည္။
==================================================================
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ပိုက္လုိင္းျဖင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕မ်ား စတင္ပို႔လႊတ္ၿပီ
ျဖစ္ေသာ္လည္း ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သိမ္းယူထားသည့္ ေျမယာမ်ားအေပၚ ေလ်ာ္ေၾကး ျပန္လည္ေပးအပ္မႈႏႇင့္
ပတ္သက္ၿပီး အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ား၌ ေျပလည္မႈ ရရႇိေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ား၌မူ လက္ရႇိအခ်ိန္ထိ
ေျပလည္မႈ မရႇိေသးေၾကာင္း...
===================================================================
အဆိုပါ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လုိင္းမ်ား၏ Offloading Point မႇာ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေတာင္သာႏႇင့္ မႏၲေလးတို႔ျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ ေရနံစိမ္းပိုက္လုိင္းအတြက္ Offloading Point မႇာ စကုၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပုိက္လုိင္း စီမံကိန္းတြင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ပုိက္လုိင္းျဖတ္သန္း သြယ္တန္းရသည့္အတြက္ ပုိက္လုိင္း လမ္းေၾကာင္းျဖတ္သန္းခ (Right of Way) အျဖစ္ တစ္ႏႇစ္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ ဒသမ ၉၀၅ သန္း ရရႇိမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံပုိက္လုိင္း စီမံကိန္းတြင္လည္း ပုိက္လုိင္းလမ္းေၾကာင္း ျဖတ္သန္းခ (Right of Way) အျဖစ္ တစ္ႏႇစ္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ ဒသမ ၉၀၅ သန္း ရရႇိမည့္အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ျဖတ္သန္း ပုိ႔ေဆာင္ရသည့္အတြက္ (Transit Fee) အျဖစ္ ေရနံပမာဏ တစ္တန္လွ်င္ အေမရိကန္ တစ္ေဒၚလာ ရရႇိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၏ ခန္႔မႇန္းခ်က္အရ ျပည္တြင္းသံုးစြဲမႈ ပမာဏမႇာ တစ္ရက္လွ်င္ သန္းေပါင္း ၅၉၀ mmcfd (cubic feet per day) လိုအပ္ေၾကာင္းႏႇင့္ လက္တေလာတြင္ တစ္ေန႔လွ်င္ ၂၄ mmcfd သာေပးႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ အလားတူ ေရနံစိမ္းလိုအပ္ခ်က္ တစ္ေန႔လွ်င္ စည္ေပါင္း ၆၀၀၀၀ လိုအပ္ေနၿပီး လက္ရႇိအေနအထားတြင္ စည္ ၂၀၀၀၀ သာ သံုးစြဲႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရႇိေနေသာ လူဦးေရ၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမႇာ လွ်ပ္စစ္မီး ရရႇိမႈ အပိုင္းတြင္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရႇိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ေရႊသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္း၏ ပိုက္လိုင္းစခန္းကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္ရမၼာ (ေက်ာက္ျဖဴ))
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ပိုက္လုိင္းျဖင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕မ်ား စတင္ပို႔လႊတ္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သိမ္းယူထားသည့္ ေျမယာမ်ားအေပၚ ေလ်ာ္ေၾကး ျပန္လည္ေပးအပ္မႈႏႇင့္ ပတ္သက္ၿပီး အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ား၌ ေျပလည္မႈ ရရႇိေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ား၌မူ လက္ရႇိအခ်ိန္ထိ ေျပလည္မႈ မရႇိေသးေၾကာင္းလည္း ပိုက္လိုင္းေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕မႇ သိရသည္။
''ပိုက္လိုင္း ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ ေဒသအခ်ဳိ႕မႇာ ခုခ်ိန္ထိ ေျမယာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ်ာ္ေၾကးမရတာေတြ ရႇိေနပါေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြက အျပည့္အ၀ မရေသးတာေတြလည္း ရႇိတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးကို သံုးရစ္ ခြဲေပးမယ္ေပါ့။ ပထမ တစ္ရစ္ေပးတယ္။ လက္မႇတ္ေတြ ထိုးခိုင္းတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေပးဖို႔ကိုက်ေတာ့ ေဒသအာဏာပိုင္ေတြက ငါတို႔တြက္တာ မႇားသြားလို႔ မင္းတို႔ ဒီဟာအၿပီးပဲဆိုၿပီး ထပ္မေပးေတာ့ တာေတြလည္း ရႇိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္နဲ႔ ရႇမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသေတြမႇာ အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေတြက တခ်ဳိ႕ေဒသေတြမႇာ တစ္ဧကကို သံုးသိန္းရတယ္။ တခ်ဳိ႕ေဒသေတြမႇာ ၁၀ သိန္းရတာေတြ ရႇိတယ္။ ဒါေပမဲ့ နမ့္ခမ္းလို ေဒသေတြမႇာေတာ့ တစ္ဧကကို သိန္း ၁၀၀ ၀န္းက်င္၊ ၁၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တ႐ုတ္ျပည္ထဲမႇာက်ေတာ့ တစ္ဧကကို အနိမ့္ဆံုး ျမန္မာေငြနဲ႔တြက္ရင္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ ေလာက္ရတယ္'' ဟု မႏၲေလး စိမ္းေရာင္စိုအဖြဲ႕မႇ ကိုေသာ္က ေျပာၾကားသည္။
ယင္းသို႔ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား စတင္ ပို႔လႊတ္ရာ၌ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း အတြင္းရႇိ ေလထုကို ႏိုက္ထ႐ိုဂ်င္ ဓာတ္ေငြ႕ထည့္သြင္း၍ ဖယ္ရႇားရျခင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔ ဓာတ္ေငြ႕ပို႔လႊတ္စဥ္ ေလ႐ွဴေပါက္မ်ားမႇ အသံျမည္ျခင္း၊ မီးညြန္႔မ်ား ထြက္ေပၚျခင္းတို႔ ျဖစ္တတ္ၿပီး စိုးရိမ္စရာ မရႇိေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ေပၚပါက အႏၲရာယ္ မရႇိေၾကာင္း၊ ထိတ္လန္႔စရာ မလိုေၾကာင္း ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း ယိုစိမ့္မႈျဖစ္ေပၚျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ျမန္မာ့ ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ငန္းမႇ သိရသည္။
First Eleven Media Group
Post a Comment