ဒါြဒရာလက္ဆယ့္ႏွစ္ကြက္တြင္၊ ဂုဏ္အနဂၣခ်ိန္ႏႈိင္းစက္လဲ၊ ဖက္မမွ်ဘူး၊ စိတၱရခါၾကယ္ထြန္းပတဲ့ လအတာမွာ အသာေခါင္ခန္႔ကဲေတာ့တယ္။
ရာသီစက္၀န္းဆယ့္ႏွစ္ကြက္မွာ တန္ခူးလရာသီရဲ႕ ၾကည္ႏူးဖြယ္ဂုဏ္တုိ႔
ဟာတန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ဘဲအျခားရာသီေတြ နဲ႔
ႏႈိင္းခ်ိန္စက္လုိ႔ပင္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အျခား ရာသီေတြကလည္းတန္ခူးလနဲ႔
မဖက္ၿပိဳင္ ႏိုင္သလိုဂုဏ္ရည္ခ်င္းလည္းမညီမွ်ၾကပါ ဘူး။ တန္ခူးလမွာ
စိၾတနကၡတ္နဲ႔ လျပည့္ ၀န္းတုိ႔သန္းေခါင္အခါမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ထြန္း
လင္းေတာက္ပသလိုႏွစ္ေဟာင္ကႏွစ္သစ္ ကူးတဲ့အခါသႀကၤန္ကိုေရာက္လာၿပီး
သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္တုိ႔ဟာ အေခါင္ အဖ်ားထိေအာင္ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒီတန္ခူးလမွာ
တိမ္ေတာင္တိမ္လိပ္ေတြ ဟာ မကန္းငါးရဲ႕ အေၾကးကြက္ေတြပမာ
အထပ္လိုက္ရွိသလိုပိုက္ပိုက္ကြန္ရြက္သဏၭာန္ လိုလည္းအကြက္ထေနတာျမင္ရေတာ့ၾကည္
ႏူးဖြယ္ရာပါ။
မုိးနတ္ေမာင္ကလည္း ရြာ မလုိဟန္ျပင္တဲ့အေနနဲ႔
ပုစြန္းလက္႐ိုးနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ အာလမၺရမုဒိန္းစည္ေတာ္
ႀကီးကိုတည္းၿပီးမိုးၿခိမ္းသံေပးေနသလို
အေမွာင္မိုက္ကိုပယ္ရွင္းႏုိင္ၿပီးေရာင္ျခည္ တစ္ေထာင္အလင္းေဆာင္တဲ့
သူရိန္ေန မင္းကလည္း ဒီရာသီမွာေတာင္ဘက္စြန္း အျပင္လမ္းကို
စြန္႔ၿပီးအလယ္လမ္းကို ကူးေျပာင္းကြန္ျမဴးေနပါၿပီ။ ရာသီပန္းျမစ္ တဲ့
ကံ့ေကာ္ပန္းေတြကလည္း အကိုက္၊ အၫႊန္႔၊ အဖူးကေလးေတြနဲ႔ အစီအရီ
ထြက္ေပၚလာၾကၿပီး ေငြေရာင္သ႑ာန္ ျဖဴေဖြးတဲ့ ပန္းခိုင္ေလးေတြဟာ ေလေျပ
ေလညင္းရဲ႕ ပြတ္တိုက္နမ္း႐ႈိက္မႈေၾကာင့္
ရွက္ေသြးျဖာကာယိမ္း႐ိုင္ကိုင္းၫြတ္ေန ၾကျပန္ပါတယ္။ တန္ခူးမည္မွတ္ဖက္ဆြတ္
ေရတိုးသႀကၤန္မိုးဆိုတဲ့အတုိင္းဖက္ဆြတ္
မိုးတို႔ကလည္းစတင္ရြာသြန္းၿဖိဳးဖို႔ျပင္ေန ၾကပါၿပီ။
ျမစ္နံေဘးသဲေသာင္ကမ္းစပ္ မွာေတာ့ ဟသၤာငွက္၊ ေသာင္တင္းငွက္၊
ေရႊပိန္ညင္းငွက္တုိ႔ရဲ႕ ဖိုမေမာင္ႏွံယွဥ္တြဲ ၿပီး
ပူးပူးကပ္ကပ္ႏွစ္ကိုယ္တစ္စိတ္ပမာ ေမာင္မယ္တူစုံႏႊဲၿပီး ခ်စ္တင္းေႏွာေနတာ။
သာယာစြာျမည္တြန္ေျပာဆိုေနတာ။ ေတာင္ပံကေလးေတြျဖန္႔ၿပီး ၀ဲပ်ံေနတာျမင္
ရေတာ့ေဖာ္မစုံသူေတြအဖို႔လမ္းဖြယ္ရာ ပါပဲ။
ဒီလိုသာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းတဲ့ တန္ခူးလမွာရြာတဲ့ မုိးကိုဖက္ဆြတ္မုိးလို႔
ေခၚၾကသလို၊ တခ်ဳိ႕ကလည္းဖက္စြက္မိုး လို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ဖက္စြတ္၀ါဒီသမား
မ်ားကေတာ့ တန္းခူးလမွာ ရြာတဲ့မိုးဟာ ဖက္ရြက္ေတြကို စို႐ုံ၊
စြတ္႐ုံရြာလုိ႔ပါတဲ့ ပန္း၀ါဒီသမားေတြကေတာ့ အနံ႔ အလြန္ ေမြးတဲ့
ဖက္ဆြတ္ပင္ေတြဟာ သႀကၤန္ မိုးနဲ႔ ေတြ႕မွ ပြင့္ေလ့ရွိတာေၾကာင့္ မိုးကို
ေမွ်ာ္ၾကတယ္တဲ့။မိုးနဲ႔ေတြ႕တဲ့ အခါခ်စ္သူနဲ႔ ေတြ႕ရသလိုသူတုိ႔ဟာေပ်ာ္ၾကၿပီး
ၫွာတံ တစြင့္စြင့္နဲ႔ ပြင့္ၾကတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ “ဖက္ဆြတ္ခိုင္ေစဖူးလို႔၊
ေလ႐ူးကလာၿပီ။ ေရႊခူးလရာသီမွာ အခါမီက႐ို႕။ ေမာင္ဖ်ား ႏွင့္ ေနႏြယ္ႏြယ္ငင္၊
ေရသပ္ၸာယ္သြားၾက ေခ်စို႔” တဲ့။ အဲဒီကိုေတာင္ေတးထပ္ေလး
ေတြစပ္ဆိုၾကပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ တန္ခူးလအခါမွာ ေႏြဥတုနဲ႔ ႏွိပ္စက္မႈ
ေၾကာင့္ သစ္ရြက္တုိ႔ဟာ ေရာ္ရင့္ရြက္၀ါ ကာရြက္ေဟာင္းၫွာေႂကြၿပီး ေျမသို႔သက္
ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီသစ္ရြက္ေျခာက္ ေတြဟာ ေလ႐ူးရဲ႕ တိုက္ခတ္မႈေတြေၾကာင့္
ဟိုေျပး၊ ဒီလႊားကာဘူမိကမၺလာမွာ ျပည့္ ႏွက္လို႔ေနပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ဖက္ဆြတ္ေရတိုးဆုိတဲ့ အတုိင္းဖက္ေႁခြမိုး က
သဲသဲမဲမဲႀကီးရြာခ်လိုက္တဲ့အခါေျမ ထက္မွာ ေႂကြသက္လုိ႔က်ေနတဲ့ ဖက္ရြက္
ေျခာက္ေတြက ေရလံုးနဲ႔ လိုက္ခ်လိုက္သလို အပင္မွာရွိတဲ့ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြနဲ႔
ေျမျပင္မွာအိပ္စက္ေနတဲ့ သစ္ရြက္ေျခာက္ ေတြဟာ ေျမေမြ႕ရာထက္မွာ
ဇိမ္က်ကာမေန ႏိုင္ေတာ့ဘဲမိုးေရတို႔အၾကားမွာသူႏိုင္
ကိုယ္ႏိုင္အၿပိဳင္ကူးၿပီးေမွ်ာပါသြားၾကပါ ေတာ့တယ္။သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ကေတာ့
သူ႔ရဲ႕ေတာလားမွာ “ၿမိဳင္ေခ်အျပင္၊ စုံတစ္ခြင္က၊ ရြက္က်င္ ေခြက်ဳိး၊
ဖက္ေႁခြမိုးမူ” “ႀကိဳင္ဆီလႈိင္သတ္၊ ေရဖက္ဆြတ္တည့္၊ ေႁခြလႊတ္ေစာစြာသည္
ခ်ိန္ခါကို”လို႔ စပ္ဆုိခဲ့ပါတယ္။ စာဆိုေတာ္ ဦးမင္းကလည္း
“ရြက္က်င္ငယ္ေႂကြသည္။ ေရလည္းဖက္ကူး၊ အဂၤါ႐ူးလဲ၊ အထူး ေထာင္သ
မီးေရာင္ျပႏွင့္” လို႔စပ္ဆုိခဲ့ပါ တယ္။
တကယ္ဆိုရင္သႀကၤန္ဆုိတဲ့စကား ဟာ ပါဠိနဲ႔ သကၠဋဘာသာစကားေတြက
လာတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ သကၤႏၱသဒၵါက ပ်က္ၿပီးသႀကၤန္လို႔ျဖစ္လာကာေျပာင္းေရႊ႕
ျခင္းလို႔အနက္ထြက္ပါတယ္။ တန္ခူးလ ရာသီမွာေရေျမေတာေတာင္ေတြက သစ္ပင္ေတြဟာ
ရြက္ေဟာင္းေႂကြလို႔ရြက္ သစ္ေ၀ၿပီး အသစ္တစ္ျဖန္ေျပာင္းလဲလာ ၾကသလိုလူေတြကလည္း
ႏွစ္ေဟာင္းက တင္လာတဲ့ ေၾကးေၫွာ္ေတြကို သုတ္သင္ ရွင္းလင္းတဲ့အေနနဲ႔
အသစ္တစ္ဖန္ေျပာင္း လဲတယ္လို႔ယူဆၿပီး ဦးေခါင္းေဆးေလွ်ာ္ ျပဳလုပ္ၾကတာကို
သႀကၤန္က်တယ္လို႔ဆုိ ၾကပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္မ်ားအေန နဲ႔ေတာ့
ဦးေခါင္းေဆးေလွ်ာ္တာကို သႀကၤန္ေတာ္ေခၚတယ္လုိ႔လည္းဆုိၾကပါ တယ္။
ရွင္ဘုရင္ေတြတစ္လတစ္ႀကိမ္ခန္႔ ႐ိုး႐ိုးေခါင္းေဆးေလွ်ာ္ျခင္းကို ပကတိ
သႀကၤန္လို႔ေခၚၿပီး။ ၿဂိဳဟ္စီၿဂိဳဟ္နင္းမေကာင္း
လို႔အတိတ္နိမိတ္မ်ားေပ်ာက္ေစရန္ ျပဳလုပ္တဲ့ သႀကၤန္မ်ဳိးကုိေတာ့ သႀကၤန္
ေတာ္လတ္လို႔ေခၚပါတယ္။ ထီးနန္းသိမ္း ျမန္းၿပီး ဘသိက္ေတာ္မခံယူမီနန္းေတာ္
ျပင္ပမွာက်င္းပတဲ့ပြဲကိုေတာ့ မဟာသႀကၤန္ ေတာင္ႀကီးလို႔ေခၚၾကပါတယ္။
နန္းတြင္း ပညာေတာ္ရွိေတြကလည္း တုိင္ျပည္ရဲ႕ လူမႈ ေရး၊ စီးပြားေရး၊
ႏိုင္ငံေရးေတြကိုေကာင္း၊ မေကာင္းတြက္ခ်က္ၿပီး ဘုရင္ထံဆက္သ ရပါတယ္။
အဲဒါကိုေတာ့ သႀကၤန္စာလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ ဘုိးေတာ္ဘုရားကေတာ့ သႀကၤန္စာေတြထဲမွာ
သိၾကားမင္းဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာလက္နက္ေတြနဲ႔ တိရစၦာန္ ေတြကို
ကိုင္စီးၿပီးဆင္းတာ၊ ျဗဟၼာႀကီးဦး ေခါင္းကို နတ္သမီးေတြက တစ္လွည့္စီ
ကိုင္ရတာစတာေတြသိလုိတာေၾကာင့္ ပညာရွိပုဏၰားတုိ႔ကိုေမးေသာ္လည္းမည္
မည္ရရမေျဖႏိုင္လုိ႔ ေမာင္းေထာင္သာ သနာပိုင္ထံေမးျမန္းဖို႔နာရီမွဴးကို
လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ သာသနာပိုင္က လည္း ေဗဒင္က်မ္းဂန္အမ်ဳိးေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္နဲ႔
တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆးတဲ့အခါ ခိုင္လုံ တဲ့အေထာက္အထားမေတြ႕ရေၾကာင္း၊
မည့္သည့္က်မ္းဂန္မွာမွ အ႐ုပ္ေတြ၊ လက္နက္ေတြ အတာတက္တာေတြ၊
အတာစားတာေတြမရွိေၾကာင္း ေမတၱာစာဘုရင့္ထံဆက္သြင္းေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ဒီလိုမခိုင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းေတြသိရေပမဲ့ေရွးေရွးဘုရင္မ်ား လက္ထက္က
တည္းကျပဳလုပ္လာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔လက္ထက္မ်ာ မဖ်က္ ခ်င္တာနဲ႔
ဒီအတိုင္းပဲထားခဲ့တယ္လုိ႔ဆုိ ပါတယ္။ သႀကၤန္ေတာ္ေခၚတဲ့ ဦးေခါင္း
ေဆးမဂၤလာျပဳျခင္းတုိ႔ ပုဂံေခတ္ကတည္း က စတင္ခဲ့ၿပီး နရသီမာပေတာ့မင္းလက္
ထက္မွာ နန္းေတာ္ကေနျမစ္ဆိပ္ထိေအာင္ တဲ နန္းေတြေဆာက္ၿပီး သႀကၤန္ေတာ္
ေခၚက်င္းပျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
သုတေသာမဇာတ္ေတာ္မွာေတာ့ မဟာသုတေသာမမင္းဟာဖုသွ်နက္ၡတ္ နဲ႔ တနလၤာၿဂိဳဟ္တို႔
ပူးယွဥ္ခ်ိန္ျပာသိုလ မွာ မိဂါဇိန္ေရကန္မွာအေႁခြအရံေတြနဲ႔
သႀကၤန္ေတာ္ေခၚသလို၊ မဟာသုဒႆန သုတ္မွာလည္း မဟာသုဒႆနမင္းဟာ
သႀကၤန္ေတာ္ေခၚေၾကာင္းနဲ႔ သိ၀ိရာ ဇဇာတ္ေတာ္မွာလည္း သိ၀ိမင္းဟာ
သႀကၤန္ေတာ္ေခၚေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘုရားေဟာဇာတ္ေတာ္ေတြနဲ႔
ေရွးတုန္းကရွင္ဘုရင္ေတြဦးေခါင္းေဆး မဂၤလာျပဳတာကို သႀကၤန္ေတာ္ေခၚတယ္
လို႔ဆုိလိုတာျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးဆရာ ႀကီးမ်ားေရးခဲ့တဲ့ စာကိုကိုးကားၿပီးေရး
သားလုိက္ရပါတယ္။
ဘုန္းစစ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Post a Comment