ုဆုိကေရးတီး၊ေခတ္သစ္မာဃႏွင့္ကင္းေထာက္လူငယ္
“အသစ္ေတြဘယ္လိုေကာင္းေပမဲ့ အေဟာင္းမွာပဲတလည္လည္”
ျမန္မာ့ဆို႐ိုးစကားေခါင္းထဲ၀င္လာပါ တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ယခင္အစိုးရမ်ားဇာတ္ျမႇဳပ္ထားတဲ့ ကင္းေထာက္လူငယ္လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္ အသက္သြင္း၊ ဖြဲ႕စည္း၊ သင္တန္းေပး၊ လႈပ္ရွားလူးလြန္႔စျပဳပါၿပီ။
လူမႈဇာတ္ခုံေပၚ ျပည့္ဖုံးကားေရွ႕ကင္းေထာက္ေတြထြက္လာ တာကိုျပန္ျမင္ရပါၿပီ။
ကင္းေထာက္ေတြျပန္ေပၚလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆ႒မတန္းတုန္းက သင္ခဲ့ရ တဲ့ “ေခတ္သစ္မာဃ” စာအုပ္ထဲပါတဲ့ ဘြိဳင္းစေကာက္ (ကင္းေထာက္လူငယ္) ေတြနဲ႔ အ႒မတန္းအဂၤလိပ္ဖတ္စာ (New Method Reader Four) မွာပါတဲ့h BOY SCOUT ကုိ သတိရပါတယ္။ ေတာ္လွန္ ေရးေကာင္စီတက္လာကတည္းက ျပည္ ဖံုးကားခ်လိုက္တဲ့ ကင္းေထာက္လူငယ္ ေတြအႏွစ္ ၅၀ နီးပါးၾကာမွ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ၾကတဲ့အတြက္ ေဖာ္ျပပါဆုိ႐ိုး စကားကိုသတိရမိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တာကေခတ္သစ္ မာဃစာအုပ္ပါ။ အက္မ၊ အယ္လ္၊ ဘရိမ္း၊ အဲမ္စီး ICS နဲ႔ ဒဗလ်ဴ၊ အဲမ္႐ိုင္ ဘဲန္ MA တို႔ေရးတဲ့h Socrates at Schoolသူ စာအုပ္မွ ေက်၊ အာရ္၊ အဲနဒ္ရပ္ (စ)MA,Ph.D က ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ၿပီး ေမာင္ဘရွင္၊BA(ဂုဏ္ထူး)က ဆီေလွ်ာ္ ေအာင္ျမန္မာမႈျပဳျပန္ဆုိေရးသားထားတဲ့ စာအုပ္ပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း တုိက္ေခတၱေဘာဂေဗဒပါေမာကၡ ေဂ်၊ အာ၊ အဲန္းဒရပ္ကနိဒါန္းေရးထားပါတယ္။ ၁၃၀၁ ခုႏွစ္ (ဤစာေရးသူ၏ေမြးႏွစ္)က ထုတ္ခဲ့တာဆိုေတာ့စာအုပ္သက္တမ္းပင္ ၇၄ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။
ဂရိႏိုင္ငံမွေၾကာင္းက်ဳိးးဆင္ျခင္ဒႆန ေတြးေခၚရွင္ဆုိကေရးတီး၊ ဘုရားေဟာ သုတ္ၱံနိပါတ္လာေက်းရြာျပဳျပင္ေရးလူမႈ ၀န္ထမ္းကုသိုလ္ေကာင္းမႈအစုစုေၾကာင့္ သိၾကား၊ နတ္မ်ားျဖစ္သြားၾကတဲ့ မစလ ရြာသားဦးမာဃနဲ႔ အေပါင္းပါလူငယ္ ၃၃ ဦး၊Boy Scout ဆိုတဲ့ မူလေရေသာက္ ျမစ္သံုးမ်ဳိးကိုမ်က္ေမွာက္ေခတ္နဲ႔ ဘီေလ်ာ္ ေအာ္ေရာသေမႊေရးသားျပဳစုထားတဲ့ စာအုပ္ကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အညီ ျမန္မာမႈျပဳဘာသာျပန္ထားတဲ့ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ပါ။
“ေခတ္သစ္မာဃေခၚေက်းလက္ျပဳ ျပင္ေရး” ရယ္လုိ႔အမည္ေပးေခါင္းစီးတပ္ ထားပါတယ္။ စာအုပ္မွာ ပါ၀င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကေတာ့
လြယ္ကူေသာေလာကတတ္ပညာ (သိပ္ၸံပညာ)၊ စည္းလံုးျခင္းျဖင့္ ႀကီးပြား ၾကေလာ့ (သမ၀ါယအသင္းမ်ားဖြဲ႕စည္း ထူေထာင္လုပ္ငန္း)၊ တတ္သိဖြယ္ရာ (ပတ္၀န္းက်င္သန္႔ရွင္းေရး)၊ ကိုယ္ထူးကိုယ္ ခၽြန္ (ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးလမ္း၊ တံတား ျပဳျပင္ေရး)၊ ေျပာသလိုလုပ္ (ကင္းေထာက္ ဥပေဒ ၁၀ ခ်က္လုိက္နာေရး)၊ အသက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္းစစ္ပြဲ (ေက်ာင္းက်န္းမာ ေရး၊ ေက်ာင္းတြင္း ေက်ာင္းျပင္သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေရး၊ တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရး)၊ ယင္ဘုရင္ (ယင္အႏၱရာယ္ႏ်င့္ ကာလ ၀မ္းေရာဂါ)၊ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေတာ၊ အလုပ္ရွား သေလာ (တတ္သည့္ပညာျဖင့္ မိဘ လက္ငုပ္လယ္ယာလုပ္ေရး)၊ သခ်ၤာ႐ိုး႐ိုး (ေက်းလက္စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရး)၊ ကိုးစားအပ္သူ (အထက္လူႀကီး မ်က္ႏွာလႊဲရသည့္လူေတာ္လူေကာင္း တာ၀န္ေက်သူ)၊ ကူညီလုိေသာစိတ္ (ကင္းေထာက္)၊ ပိသုကာႀကီးမ်ား (ေက်း လက္ေက်ာင္းဆရာ)၊ ကိုပန္းသာတုိ႔ရြာ (ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာေသာ ရြာသာယာ) တုိ႔ပါပဲ။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုစီရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္အႏွစ္သာရကိုကြင္း (–)နဲ႔ ျပလိုက္တာပါ။
ဆုိကေရးတီးလိုအမွားအမွန္၊ အဆုိး ေကာင္းေ၀ဖန္ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ခ် ေဆာင္ရြက္မႈ၊ မာဃလုလင္နဲ႔ အေပါင္း ပါလူငယ္ ၃၃ ဦးတုိ႔လိုရပ္ေရးရြာေရး ေစတနာ၀န္ထမး္ပရိဟတလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္မႈအစဥ္အသင့္ရွိေနတဲ့ ကင္းေထာက္လူငယ္တို႔ရဲ႕ကူညီမႈဆိုတဲ့ ၃ မ်ဳိးဟာ ပတၱျမားမွန္ရင္ႏြံမွာ နစ္ေစေတာ့ မညစ္စတမ္းဆိုသလုိဘယ္ေခတ္ေရာက္ ေရာက္မကြယ္မေပ်ာက္ထြန္းေတာက္ရွင္ သန္ေနဖို႔လိုေၾကာင္းပါ။
ေမာင္ေက်းဇူး
Post a Comment