Sunday, September 1, 2013

ကုိယ္ပုိင္ Mobile App မ်ားနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေပါင္းကူးဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ Facebook

မုိဘုိင္းေလာကႀကီးမွာ ဘယ္သူေတြက အသာစီးရေနၿပီး ဘယ္သူေတြက သိပ္ၿပီး ဟန္ပံုမရျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ ေစာေစာပုိင္းကတည္းက အေျဖထြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထံုစံအတုိင္းပါပဲ။ ဆရာႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ APPLE နဲ႔ SAMSUMG တို႔ဟာ HARDWARE ေတြ ထုတ္လုပ္ရာမွာ မႏွစ္က ဘ႑ာေရးကာလအတြင္းမွာ ေဒၚလာ (၅၃) ဘီလီယံေလာက္ အက်ိဳးအျမတ္ေတြ ရရွိခဲ့ၾကတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ မုိဘုိင္း HARDWARE မ်ားကို ၿမိဳးၿမိဳးမ်က္မ်က္နဲ႔ အက်ိဳးအျမတ္မရတာကေတာ့ မုိဘုိင္း
OPERATIONSYSTEM ေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ ထင္ရွားသိသာလွပါတယ္။ APPLE အေနနဲ႔သူရဲ႕ APPSTORE ေတြကေနၿပီး ႏွစ္စဥ္ရွရွိတဲ့ OS ဆုိင္ရာ ေကာ္မရွင္ခဟာ ေဒၚလာ (၂) ဘီလီယံေလာက္သာ ရရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပင္ GOOGLE အုပ္စုကလည္း သူရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ APP ေတြကို ANDROID စနစ္ကေန ေရာင္းခ်ေနၿပီး ဒီအေပၚမွာ အက်ိဳးအျမတ္ကေလး ရသင့္သေလာက္ ရႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ မုိဘုိင္းေလာကရဲ႕ မရွိမျဖစ္တဲ့ အစိတ္အပုိင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ APP ေတြကုိ FLOPPY လုပ္ထားရတဲ့ ကိစၥဟာ မလြဲမေသြ လိုအပ္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းဆုိရရင္ APP ေတြကုိ ဖန္တီးရတာ သိပ္ေတာ့ လြယ္ကူတယ္လုိ႔ ေျပာမရပါဘူး။ ဆန္စင္ရာ က်ည္ေပြ႕လုိက္ရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးပါပဲ။ တစ္ကမ႓ာလံုး အတုိင္းအတာအရ ေျပာရရင္ App ေပါင္း (၁.၄) သန္းခန္႔ ထုတ္လုပ္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး ေရာင္းေနက် ႏႈန္းအရေျပာရရင္ APOP ကုိ (၂) သို႔မဟုတ္ (၃) ေဒၚလာ ေလာက္သာေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ APP ေတြကေန အလံုးအရင္းနဲ႔ ေငြေပၚလာဖုိ႔ဆုိတာက မ်ားစြာခက္ခဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ GIGAOM ရဲ႕ မၾကာခင္က ေလ့လာစစ္တမ္းေကာက္ယူခ်က္ေတြအရ ေျပာရရင္ မုိဘုိင္း DEVELOPER ေတြအဖို႔ တစ္ႏွစ္ကုိ ရႏုိင္မယ့္ ဝင္ေငြဟာ ေဒၚလာ (၄၅၀၀၀) ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
(၂၀၁၀) ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ေကာလာဟလ တစ္ရပ္ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ FACEBOOK ဟာ စမတ္ဖုန္းေလာကမွာ ပထမဆံုးေသာ အဓိက အက်ဆံုး ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသူအျဖစ္ ေနရာယူလိမ့္ဆုိတဲ့ သတင္းျဖစ္ပါတယ္။ FACEBOOK ဟာ PLAYER တာဝန္သာမက ကိုယ္ပုိင္ DEVICE အမ်ိဳးအစားမ်ားကုိပါ ပူးတြဲ ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖင့္ မုိဘုိင္းေလာကရဲ႕ အျမတ္အစြန္းႀကီးမားတဲ့ လုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္လံုးကုိ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္လိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ သတင္းမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ထြက္ေပၚေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဒီသတင္းဟာ တိက်ခိုင္မာတဲ့ သတင္းမဟုတ္ဘဲ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစတဲ့ ေကာလာဟလ သတင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ကေတာ့ FACEBOOK အေနနဲ႔ သူရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ APP ေတြကို ဖန္တီးၿပီး ထိပ္တန္းက်တဲ့ ANDROID ေတြနဲ႔ တြဲၿပီး သံုးႏုိင္ေအာင္ တီထြင္ထုတ္လုပ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္းပဲ အိမ္တြင္းသံုးအျဖစ္ ဖန္တီးျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ FACEBOOK မွာကလည္း သူရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္မူကြဲစနစ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါဆို႔ သူရဲ႕ OS နဲ႔ APP ေတြၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ SOFTWARE အမ်ိဳးအစားေတြကလည္း မ်ားျပားသေလာက္ ေဖာက္သည္မ်ားရဲ႕အႀကိဳက္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္တဲ့ ဆြဲေဆာင္မႈကလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။
FACEBOOK ဟာ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ေတာ့ တစ္ဦးတည္းေသာ တကယ့္ DEVELOPER ႀကီးမဟုတ္ပါဘူး။ AMAZON တို႔ DEOPBOX တုိ႔လည္း ရွိေနျပန္ပါေသးတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ စမတ္ဖုန္းေလာကမွာ တစ္ျခားေသာ DEVELOPER ေပါင္းမ်ားစြာထဲက အလယ္အလတ္အဆင့္ေလာက္သာ ရွိေသးတဲ့ SOFTWARE ဆုိင္ရာ နည္းပညာကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္သူသာ ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ပုိမုိမွန္ကန္ဖြယ္ရာ ရွိပါတယ္။ ဘျဖစ္လို႔လဲဆုိရင္ FACEBOOK ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က DEVELOPER ထက္ APP မ်ား ဖန္တီးမႈကိုသာ အားသန္ေနတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျမန္ဆန္ၿပီး မ်ားျပားလွတဲ့ မုိဘုိင္းဆုိင္ရာ DEVICES မ်ိဳးစံုေတြၾကားထဲမွာ ကြဲျပားျခားနားမႈ မ်ိဳးစံုကုိ ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ နည္းပညာသစ္မ်ားကို တီထြင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္မွသာ ေဖာက္သည္ေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ FACEBOOK က ယူဆထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန႔ OS ေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ၿပိဳင္ဖက္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ APPLE နဲ႔ GOOGLE တို႔ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ သူ႔ကိစၥနဲ႔သူလုိ႔သာ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ Facebook Home ကေတာ့ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ခင္းသြားရမယ့္ သေဘာရွိပါတယ္။ Social Network ေတြထဲမွာ Facebook ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး Update လုပ္ထားတဲ့ အဆံုးမဲ့ ျမစ္တစ္ရဲ႕ ရွဴခင္းနဲ႔အတူ “CHAT HEAD” အစီအစဥ္ဟာလည္း တစ္ျခားေသာ App မ်ား ၾကားခံစရာမလုိဘဲ ေဖာက္သည္မ်ား စိတ္ႀကိဳက္သံုးစြဲႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook ရဲ႕ Home Screen ဟာ သီးျခား ဖန္တီးထားတဲ့ Level တစ္ခုျဖစ္ၿပီး Android App မ်ားနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ နည္းလမ္းေပါင္း မ်ားစြာကို အစားထုိးႏုိင္စြမ္း ရွိမႈဟာ သူ႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ အရည္အေသြးတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ နည္းပညာအရ ဖန္တီးမႈမွာလည္း စရိတ္စက နည္းပါးေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာဆုိပါတယ္။ Google ဟာ သူ႔ရဲ႕ Software နဲ႔ Hardware ေတြၾကားထဲမွာ Android ေတြအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဟာ ေဒၚလာေပါင္း ဘီယီယံခ်ီေနတာ ျဖစ္ေပမယ့္ Facebook အဖုိ႔ေတာ့ ဒီေလာက္ေငြေၾကးမ်ားစြာ သံုးစြဲစရာ မလုိဘဲ ေဖာက္သည္မ်ားစြာ ရရွိေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိုျဖစ္ရျခင္းဟာ OS မ်ားစြာကို သင့္ေလ်ာ္သလို အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာနဲ႔ လိမၼာပါးနပ္စြာ ကစားတတ္တဲ့ ပညာရွိတယ္လို႔ ေဝဖန္သံုးသပ္သူေတြက ေျပာဆုိပါတယ္။ Amazon Google နဲ႔ Facebook တုိ႔ရဲ႕ OS မ်ားဟာ ဆက္ႏြယ္မႈ ရွိေနေသာ္လည္း ေဖာက္သည္မ်ားအေနနဲ႔ ၎တုိ႔ရဲ႕ App ေတြေပၚမွာ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ရယူသံုးစြဲႏုိင္ဖုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ App Store ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မိမိရယူခ်င္တဲ့ App ေတြကို ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းကိုသာ အသံုးျပဳၿပီး Files ေတြအားလံုးထဲမွာ ရွာေဖြယူရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳးစံုန႔ဲ ႀကံဳေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook ဟာ ဒီလုိအေနအထားမ်ိဳးကုိ ပိုမုိေကာင္းမြန္သင့္ေလ်ာ္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ားကုိ အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာ္လႊားျဖတ္သန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္ျခားေသာ Network Provider ႀကီးေတြနဲ႔ မတူတဲ့ Facebook ရဲ႕ ဖန္တီးမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ Apple တုိ႔ Drop Box တုိ႔ဟာလည္း ကိုယ္ပိုင္ OS ေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္မႈ ရွိေနတဲ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြကုိ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၿပီး လုပ္ကိုင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Drop Box ဆုိရင္ E-Mail Start up, Photo-Organization Service နဲ႔ Online Music Locker ေတြအတြက္ ေဒၚလာ (၂၅၇) သန္းေလာက္ ထပ္မံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုနည္းတူပင္ Apple ဟာလည္း သူ႔ရဲ႕ i-Phone နဲ႔ i-Pad ေတြအတြက္ ပိုမုိျဖည့္ဆည္း ၿပိဳင္ဆုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ i-Cloud ကို ဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ Apple နဲ႔ Google တုိ႔လုိ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ Developer ႀကီးေတြအေနနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိုယ္ပုိင္ OS ေတြကိုသာ တြင္က်ယ္ေနလိုဟန္ ရွိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ OS ေတြကို စိန္ေခၚလာႏုိင္မယ့္ နည္းပညာသစ္ေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္မွာကေတာ့ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ။ Facebook Home ထြက္လာတဲ့ ေန႔ကဆုိရင္ ZUKERBERG က ခုလိုေတာင္ ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။ “Google အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ Software ေတြကုိ ပိတ္ပစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေကာင္း ႀကိဳးစားမွာျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာတရားကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အရင္ကလည္း သူတုိ႔ေျပာဆုိထားၿပီးတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ့အထင္ ေျပာရရင္ သူတုိ႔တကယ္တမ္း လုပ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္မိဘူး” ဟူ၍သာ ေျပာဆိုခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မုိဘုိင္းေလာကမွာ App ေတြကုိ အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးတီထြင္ထုတ္လုပ္မႈ PLATEFORM ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ မ်ားစြာခက္ခဲတဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။ Drop Box ရဲ႕ နမူနာတစ္ခုကို ေလ့လာ႐ံုနဲ႔ သိႏုိင္ပါတယ္။
စမတ္ဖုန္းနဲ႔ တက္ဘလက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး သံုးစြဲေနသူေတြရဲ႕ ဆႏၵမွာ သူတုိ႔အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ IMAGE ေတြ ဖန္တီးေပးႏုိင္မယ့္ APPS မ်ဳိးေတြကုိသာ ရယူလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ အရာမွန္သမွ် Download လုပ္ၿပီး ရယူႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို APPS မ်ဳိးေတြသာ OS ေတြထဲက အေကာင္းဆံုး ရယူသံုးစြဲဖုိ႔ အေျခအေနေကာင္းေတြကုိ ဖန္တီးေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ မ်က္ေစ့က်ေလာက္တဲ့ ဖန္တီးရွင္ေတြလုိ႔ေတာင္ ဆိုႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ခုလုိဆက္စပ္ ဖန္တီးရတဲ့ နည္းပညာသစ္ေတြဟာ Google တုိ႔ Apple တုိ႔လုိ PROVIDER ႀကီးေတြအတြက္ လုပ္ငန္းသေဘာအရ သံုးစြဲဖို႔ေတာ့ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ သိပ္မရွိပါဘူး။ FACEBOOK တုိ႔ AMAZON တုိ႔အတြက္သာ အတုိင္းအတာတစ္ရပ္အထိ ခရီးေရာက္ႏုိင္တဲ့ ေပါင္းကူး နည္းပညာရပ္ကေလးေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ Facebook တုိ႔ Amazon တုိ႔ဆုိတာက Google တုိ႔ Apple တုိ႔ဆုိတဲ့ မုိဘုိင္း ပင္စည္ႀကီးေတြရဲ႕ အကိုင္းအခက္ကေလးေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။
မိုးမခ
Ref & Credit: Net Guide Journal

No comments:

Post a Comment